Ads 468x60px

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Δεξιότητες του παιδιού στην Α' δημοτικού



Έως το τέλος της πρώτης τάξης τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας και από αυτά αναμένονται τα παρακάτω:

Έως το τέλος της πρώτης τάξης τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας και από αυτά αναμένονται τα παρακάτω:
Ακουστική ικανότητα
Να επιδεικνύουν κατανόηση του προφορικού λόγου μέσω της ανάκτησης πληροφοριών και ανταπόκρισης στις οδηγίες.
 Να ακολουθούν 2-3 οδηγίες στη σειρά.
Δεξιότητες λόγου
Να απαντούν σε πιο περίπλοκες ερωτήσεις που επιδέχονται 'ναι/όχι'
Να παράγουν όλους τους Ελληνικούς ήχους με κατανοητή ομιλία.
Να λένε και να επαναλαμβάνουν ιστορίες και γεγονότα με μια λογική σειρά.
Να εκφράζουν ιδέες με μια ποικιλία ολοκληρωμένων προτάσεων.
Να χρησιμοποιούν σωστά τα περισσότερα μέρη του λόγου (γραμματική).
Να θέτουν τις ερωτήσεις και να απαντούν στις ερωτήσεις 'Ποιος; Τι; Πού; Γιατί; Πότε;' σε μικρές οργανωμένες προτάσεις.
Να παραμένουν στο θέμα και να εξετάζουν διάφορες πτυχές του θέματος.
Να δίνουν οδηγίες.
Να ξεκινούν συζητήσεις.

Αναγνωστική ικανότητα
Να δημιουργούν λέξεις με ομοιοκαταληξίες
Να αναγνωρίζουν όλους τους ήχους σε μικρές λέξεις
Να συνδυάζουν ξεχωριστούς ήχους για να δημιουργούν λέξεις
Να κάνουν στο μυαλό τους την αντιστοιχία ανάμεσα στις προφορικές λέξεις και τις τυπωμένες λέξεις
Να εφαρμόζουν τις γνώσεις που έχουν σχετικά με το πώς είναι οργανωμένος ο έντυπος λόγος και πως γίνεται η ανάγνωσή του (π.χ. να διαβάζουν από τα αριστερά στα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω)
Να αναγνωρίζουν γράμματα, λέξεις και προτάσεις
Να διαβάζουν τις λέξεις δυνατά
Να έχουν ένα λεξιλόγιο 100 κοινών λέξεων
Να αποδεικνύουν την κατανόηση του υλικού που διάβασαν
 Ικανότητα γραφής
 Να εκφράζουν ιδέες μέσω της γραφής
 Να γράφουν καθαρά
 Να μην κάνουν ορθογραφικά λάθη σε λέξεις που χρησιμοποιούν συχνά
 Να ξεκινούν κάθε πρόταση με κεφαλαία γράμματα και να χρησιμοποιούν τα σημεία στίξης
 Να γράφουν μια ποικιλία σύντομων συνθέσεων (π.χ. ιστορίες, ημερολόγιο)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου